Uzm. Dr. Onur ER

Blog Yazılarımız

Aralık 25, 2019 Dermatolojik Tedaviler
Dermatoloji

Dermatoloji pratiğinde insan hayatında sıklıkla karşılaşılan sivilce, mantar, sedef, ekzema, alerji, saç dökülmeleri, saçkıran, ben analizi, leke tedavisi, vitiligo, liken ve atopik dermatit gibi hastalıkların tanı ve tedavisine poliklinik hizmetleri çerçevesinde devam ediyoruz.

Zaman içerisinde her şeyde olduğu gibi dermatoloji pratiğinde de bir çok ilerlemeler kaydedilmiştir. Artık bir çok hastalıkta hem tanı koymada hem de tedavide gelişen teknolojinin bize sağladığı aparatlardan yararlanmaktayız. Daha öncesinde tedavi edilemez denilen hastalıklar artık tedavi noktasında veya hayatı olumsuz yönde etkilemeyecek derecede azaltmayı başarmaktayız. Dermatolojik hastalıkların bir çoğu yalnızca poliklinik şartlarında muayene ile tanı konulurken bazılarına ise bazı tetkik ve tahliller istenmesi gerekir.

Örneğin beyaz bir leke vitiligo da olabilir, alerjiye bağlı da olabilir(pityriazis alba), mantara bağlı da olabilir(pityriazis versicolor), bir bene bağlı da olabilir(nevus depigmentozus), doğumsal da olabilir (nevus anemikus). Bu yüzden hastaların lezyonları gördüğünde internetten araştırıp bir hastalığa saplanıp kalmak yerine konunun uzmanı olan bir doktora danışarak doğru tanı konup gerekirse tahlil yapılması veya hekim uygun görürse direk tedaviye başlaması çok önemilidir. Derimiz bir çok hastalığın belirtisi veya direk kaynağı olabilir. Ona özenle bakıp derimizi dermatologlara emanet etmeliyiz.

Taggs:
Write a comment